עיכול, התפתחות ומה שחשוב לבדוק בפורמולה לתינוקות

עפר גדנקן No Comments on עיכול, התפתחות ומה שחשוב לבדוק בפורמולה לתינוקות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כיום ישנה מודעות רבה לכך שלתזונה השפעה מכרעת על התינוק לטווח הקצר והארוך. כל אימא מעוניינת לתת לתינוקה את מיטב התנאים לגדילתו, ולהעניק לו את הטוב ביותר. שני נושאים משמעותיים שיש לבדוק כשרוכשים פורמולה לתינוק הם עיכול והתפתחות.

סימילאק למהדרין מבית אבוט הוא פורמולה מתקדמת למהדרין בעלת הרכב שמנים ייחודי וללא שמן דקל ומועשר בחומצות שומן אומגה 3 ו-6 בכל השלבים, אשר הוכח מדעית כמקנה עיכול קל וסדיר והתפתחות שכלית בדומה לשל תינוק יונק.

עיכול – אחד הרכיבים המשפיעים ביותר על העיכול הוא שמן דקל, שקשה לעיכול ולספיגה. נוכחות שמן דקל בפורמולה עשויה לגרום לכאבי בטן, לעצירות ולפגיעה בספיגת השומן והסידן. סימילאק למהדרין הוא הפורמולה למהדרין היחידה בישראל ללא שמן דקל.

מחקר שבדק כ-7,000 תינוקות בעולם מצא שלתינוקות שניזונו מסימילאק היו יציאות תכופות ורכות בהשוואה לתינוקות שניזונו מתרכובת המכילה שמן דקל. הם אף סבלו פחות מכאבי בטן ושיעור הפליטות שלהם היה נמוך.

התפתחות – שומן מהווה כמחצית ממשקלו היבש של המוח, וכמחצית מהשומן ההכרחי למוח מקורו בחומצות שומן בלתי רוויות: LC-PUFA. סימילאק למהדרין מועשר בכל השלבים בחומצות שומן LC-PUFA מסוג אומגה 3 ו-6 החשובות להתפתחות המוח ומערכת העצבים והראייה. הרכב השמנים הייחודי של סימילאק למהדרין משפיע באופן ישיר על ההתפתחות השכלית.

חסרים תזונתיים ממושכים באנרגיה, חלבון או ויטמינים ומינרלים, עלולים להשפיע על יכולות התינוק, בפרט בתחום השכלי. הם עשויים להשפיע גם על תקופת הילדות. תזונה לקויה מתמשכת עלולה לגרום לסיבוכי גדילה, להתפתחות קוגנטיבית ירודה ולחסכים תזונתיים, ומעלה את הסיכון למחלות כרוניות ולהפרעות אכילה. לכן חשוב להקפיד על תזונה נכונה כדי לעזור לילד להתפתח בצורה תקינה.

רונית דוייב, המנהלת המדעית של אבוט ישראל יצרנית סימילאק למהדרין, מגישה טיפים ועצות להתפתחות תקינה וטובה של תינוקכם:

  • הושיבו את התינוק מול קופסה ריקה, שבו מולו וזרקו לתוכה חפץ. עודדו גם אותו לזרוק, אך הניחו את החפצים מצדדיו או מאחוריו. בצורה זו ייאלץ התינוק להפנות לעברם את פלג גופו העליון ויתרגל תנועה צירית.
  • הציגו לתינוק חפצים המונחים בקרטון ביצים ריק ועודדו אותו להוציאם. התינוק מתרגל בצורה זו שימוש מופרד באצבעותיו (אחיזת צבת).
  • הסבו את תשומת לבו של התינוק לחפץ מעניין בקרבתו, אך מחוץ להישג ידו. כשהוא מנסה להגיע אליו, אל תמהרו להגיש לו אותו. אם התינוק מתקשה, קרבו מעט את החפץ כדי לעודדו לניסיון נוסף. כך מתרגל התינוק שילוב יכולות מוטוריות.
  • החזיקו את התינוק משני צדי גופו, כשפניו מופנות אליכם, והניפו אותו באוויר. העלו והורידו אותו במהירות יחסית.
  • למדו את התינוק לזחול אחר צעצוע מתרחק. בהדרגה הוסיפו מכשולים בדרכו: כריות לטיפוס, קופסאות קרטון לעקיפה או כיסאות לזחול תחתיהם. בסוף המסלול ניתן להציב מראה או הפתעה אחרת. פעילות זו משפרת את מיומנויות הזחילה.
  • שכבו על גבכם, הניחו את התינוק על רגליכם והחזיקו בידיו. הניעו את רגליכם כך שהתינוק יונף מעלה ומטה. פעולות אלו יגרמו לתינוק למתוח את ראשו, גבו מתניו ורגליו.

בכל שאלה בנושא תזונת תינוקך ניתן לפנות למוקד "צוות המומחים" של סימילאק, הכולל דיאטניות קליניות בטלפון 1800-65-65-01.



0 תגובות